Missie & Visie

 

Missie 

Marketing Drenthe maakt samen met partners een toonaangevende regiomarketing aanpak voor Drenthe. Met elkaar gaan we de consument met een onderscheidend aanbod verleiden, overtuigen en aanzetten tot een bezoek aan Drenthe. Dit met de uiteindelijke doelstelling het versterken van de Drentse economie met meer bezoekers die vaker komen en meer besteden.

Visie

We zien het als onze taak om op een ondernemende, inspirerende en creatieve wijze bij te dragen aan de positionering van een mooier en krachtiger Drenthe. Een Drenthe waar het goed recreëren, wonen en werken is. Daarbij leggen we de komende jaren de focus op het werken aan versterking van de vrijetijdseconomie (natuur, cultuur en avontuur) met als doel de marktpositie te verbeteren en hiermee spin-off te creëren naar wonen en werken.

Met als stip op de horizon “Drenthe vrijetijdsprovincie nummer 1”. Dit houdt in:

  • Drenthe is ‘top of mind’
  • Drenthe in top 3 van toeristische bestemmingen
  • Drenthe als fietsprovincie nummer 1

Hierbij staan wij voor een integrale aanpak, samen met onze stakeholders. Gezamenlijk bepalen we een scherpe focus en benutten we elkaars krachten. In deze aanpak staat de consument centraal.

Doelstelling

Het verleiden van de consument om Drenthe te bezoeken, dan wel langer te verblijven en tijdens het verblijf meer te besteden. Met als uiteindelijke doel het versterken van de Drentse economie. Dit gaan we meten aan de hand van een viertal indicatoren, de 4 B’s:

  • Bezoekers
  • Banen
  • Bestedingen
  • Buitenland

Delen & opslaan

Vind ik leuk
Deel op twitter
Maak favoriet
Stuur per email

Mijn favorieten

U heeft nog geen favorieten toegevoegd.