Campagne

‘Zonder woorden wist ik wat je zei, we sliepen op een bed van mos en hei’. Soms, als ze haar ogen sluit om even weg te zijn van de hectiek van alledag, spelen fragmenten uit haar Drentse jeugdjaren zich af in het hoofd van Ellen ten Damme. Onbezorgde beelden: paardrijden over slingerpaadjes door het bos, hutten bouwen op de onmetelijke heide, zwemmen in het meer vlakbij. Buiten. Altijd buiten. ‘Alsof de zon altijd scheen in die tijd’.

Drenthe zit verankerd in de genen van de rasartieste. Ze bracht – totdat ze op 20-jarige leeftijd het ouderlijk huis verliet om de wereld te veroveren - haar jeugd door in het gemoedelijke esdorp Roden, waar ze onbekommerd speelde en ravotte tot de zon achter de toppen van de bomen was verdwenen. Geen wonder dus dat Marketing Drenthe haar vroeg een hoofdrol te spelen in een tweetal commercials, dat inmiddels met veel  succes op de commerciële TV-zenders is uitgezonden. Ten Damme herschreef een eigen Engelstalige songtekst en haalt daarin dierbare jeugdherinneringen op die appelleren aan haar gevoel voor Drenthe: ‘Darling Drenthe’. Het was de muzikale basis voor een natuurlijk in de provincie opgenomen videoclip, waarvan twee commercials werden gemaakt. Sfeervolle beelden laten de artieste zien als jong meisje, als tiener en als volwassen vrouw, die terugkeert naar de provincie waar ze opgroeide. En waar ze nog steeds van houdt.

Delen & opslaan

Vind ik leuk
Deel op twitter
Maak favoriet
Stuur per email

Mijn favorieten

U heeft nog geen favorieten toegevoegd.